Neprekinjenost poslovanja

 

 

Področje neprekinjenega poslovanja je logična nadgradnja (tudi) upravljanja varnostnih incidentov, ki so pomemben del varovanja informacij. Vsak, ki je že kdaj poskušal obvladovati kakršnekoli incidente, je prišel do vsaj teoretičnega spoznanja, da ti lahko v določenem trenutku prerastejo v katastrofo. V primeru katastrofe nastopi krizna situacija, kjer je potrebno za dosego običajnih ciljev uporabiti druga sredstva, postopke, lokacije, morda tudi ljudi.

 

Neprekinjeno poslovanje moramo torej primerno načrtovati, širiti poznavanje načrta in kasneje tudi po njem vaditi.

 

Za vzpostavitev načrta neprekinjenega poslovanja izvajamo naslednje aktivnosti za stranke:

 

  • analiza stanja in opredelitev ključnih poslovnih procesov,
  • izvedba analize vplivov na poslovanje (BIA) in analize tveganj (RA),
  • priprava strategije neprekinjenega poslovanja,
  • priprava načrtov neprekinjenega poslovanja (odziv v stiski, alternativni postopki, okrevanje, krizno komuniciranje, krizno vodenje …),
  • priprava testiranja načrtov neprekinjenega poslovanja,
  • izvedba izobraževanja in ozaveščanja zaposlenih.

Vedno je pripravljenost na krizne dogodke treba preverjati in testirati. Oblikovali smo storitev, ki organizacijam omogoči preverjanje njihove pripravljenosti, ki temelji na Načrtih neprekinjenega poslovanja, ozaveščenosti in izurjenosti izvajalcev ter neprestanega učenja na podlagi preteklih dogodkov.

 

V sklopu področja neprekinjenosti poslovanja izvajamo naslednje storitve:

 

  • Svetovalne storitve na ravni zagotavljanja neprekinjenosti poslovanja
  • Svetovalne storitve na ravni načrtovanja neprekinjenega poslovanja

Za vzpostavitev načrtov neprekinjenega poslovanja izvedemo analizo vplivov na poslovanje, kjer za vse poslovno kritične funkcije izvedemo analiza vplivov na poslovanje. Ob tem ugotovimo finančne in ostale posledice, ki nastopijo ob prekinitvi poslovanja (v odvisnosti od trajanja prekinitve).

 

Rezultat analize vplivov na poslovanje je:

  • Opredelitev vplivov izpada poslovanja
  • Opredelitev soodvisnosti poslovnih funkcij
  • Opis najmanjšega možnega nabora virov za izvajanje poslovanja

Iz rezultatov analize tveganj in analize vplivov na poslovanje opredelimo strategija neprekinjenega poslovanja. Na podlagi strategije se vodstvo organizacije odloči, na kakšen način bo obvladovalo krizne situacije.

 

Strategiji sledi realizacija Načrta neprekinjenega poslovanja, opredeljena za naslednje postopke:

  • Odziv v stiski,
  • Postopek razglasitve krize,
  • Alternativni postopki,
  • Okrevanje po katastrofi,
  • Vračanje v normalno poslovanje,
  • Načrt kriznega vodenja,
  • Načrt kriznega komuniciranja.

Ob tem je največ pozornosti posvečeno pripravi in izvajanju rednih periodičnih testiranj Načrtov neprekinjenega poslovanja, ki ga izvajamo kot samostojno storitev. V okviru te storitve naročniku pomagamo ugotoviti primernost vzpostavljenih načrtov neprekinjenega poslovanja in stopnjo pripravljenosti izvajalcev načrtov neprekinjenega poslovanja.

Celoten sistem vzpostavljanja in vodenja neprekinjenosti poslovanja je izvajan skladno s standardom ISO 22301, kar naročniku omogoči kasnejšo pridobitev certifikata skladnosti s strani pooblaščenih organov, če to želi.

 

Shema vzpostavljanja Načrtov neprekinjenega poslovanja:

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih